MurpHY's zuigerveerwissel

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: MurpHY's zuigerveerwissel

Bericht door Otje »

Bij bv brezan kun je een hoonapparaatje halen gelijk aan die voor je remcilinders om de rand eruit te honen
Ik heb wel een hoonsetje, maar alleen voor de remcilinders, volgens mij klapt ie niet ver genoeg uit voor een cilinder.
Eeeuuh ... Ewald: "... gelijk aan ..." is niet "... is dezelfde als ...". Daarnaast lijkt het me een nogal precaire bezigheid; alléén die rand van de cylinderbus te honen ...
Dat donkere onder de waterpompvoet zeg maar, dat is allemaal rubberpoeder, waar de Vsnaar door de verwarmingsafvoerslang aan het zagen was...
... :roll: Alhoewel het werkplaatshandboek ons allerlei "technische know-how" verschaft wil het óók nog wel eens zinvol zijn om de "real-life" situatie gewoon eens met een paar nuchtere kritische ogen te bekijken. Gewoon met "boeren-verstand" ... duzzz ... :?
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Otje schreef:Eeeuuh ... Ewald: "... gelijk aan ..." is niet "... is dezelfde als ...". Daarnaast lijkt het me een nogal precaire bezigheid; alléén die rand van de cylinderbus te honen ...
Goed punt, iets te snel gelezen :)
Alhoewel het werkplaatshandboek ons allerlei "technische know-how" verschaft wil het óók nog wel eens zinvol zijn om de "real-life" situatie gewoon eens met een paar nuchtere kritische ogen te bekijken. Gewoon met "boeren-verstand" ... duzzz ... :?
De genoemde constatering was met het boerenverstand, hoe de situatie ontstaan is... geen idee. Kon alleen horen dat er iets mis was, maar kon het niet plaatsen en is ook precies zo'n punt dat je op geen enkele manier kunt bekijken zonder de boel eerst uit elkaar te halen helaas. Maar goed, in dat geval was mijn gebrek aan vertrouwen dus gegrond.
Wordt iig een aandachtspunt bij het weer monteren.
Daarover gesproken: ook een hele berg nieuwe slangklemmen gehaald voor bij de nieuwe slangen.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Zo, kwa zichtbaar resultaat niks veranderd, maar heb de waterpomp er af gehaald en schoongemaakt en van nieuwe pakkingen voorzien.
Helaas/gelukkkig was het eigenlijk niet nodig, alles was nog goed, maar ja had de pakkingen toch mee besteld.
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Zucht ...
Ewald: ik kan me soms niet aan de indruk onttrekken dat je jezelf nogal eens onnodige kosten op de hals haalt ...
't is jammer dat je zo ver weg woont; soms "kriebelen" mijn handen ...
Niet ... dat ik de ultieme oplossing(en) weet voor MurpHYs "tekortkomingen", verre van dàt. Maar vaak weten 2 (3, 4 ...) méér dan 1 ...
Logische reden om maximaal gebruik te maken van dit forum. Maar vaak werkt "real life" heel verhelderend !
Keep on posting ! Wij volgen je.
Succes !
Gr.
Gert
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Net de tuimelaars weer gemonteerd en het zal pieperdepiep ook niet, ik kan de moeren niet op de voorgeschreven 25Nm aandraaien. Ze draaien toch door, ook de twee draadeinden die ik vervangen heb door de beste uit m'n oude blok.
Heb 't team maar weer een mailtje gestuurd, of ze die draadeinden en moeren ook hebben (en dan dus nieuw) en wat dat dan weer kost.

't is dat een revisieblok nog zo'n tweeduizend euro meer kost dan ik deze ronde heb uitgegeven.

(overigens kost een meter M7 draadeind + 100 moeren kost wel 6 euro ex verzend..., die moeren zijn sowieso wel handig eigenlijk)
Leo
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Leo »

Draadeind wil je denk ik niet gebruiken. Dit is qua sterke absoluut veel minder dan een echte stalen bout. :)
HY rijder sinds 1995.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Sterkte maak ik me niet zoveel zorgen over, gloednieuw staal of een stuk dat al 40 jaar meerammelt...
Maar een probleem van een volledig getapt draadeind is vooral dat je bij het aandraaien het draadeind verder het blok in draait dan origineel zo bedoeld en dat is me een beetje te eng (en om er nou een vlak stuk op te lassen en glad te slijpen en zo is wel een boel werk).
Alleen blijkt het team geen nieuwe originele of 3rd party draadeinden te hebben, ze gaan op zoek naar een set goede exemplaren tussen de huidige...

Toch vaag dat ik dat soort dingen dan weer heb, heb er hier volgens mij nog niet eerder iemand over gehoord?
ed-hz
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door ed-hz »

Hee Leipie,

draait je moer dol op je draadeind of draait het draadeind dol in je blok?
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

De moer op het draadeind, gewoon versleten draad. Heb helaas geen snijsetje voor M7, maar zal ook niet veel helpen vermoed ik.
Kan 'm bijsnijden naar M6 eventueel als noodoplossing, maar lijkt me geen fijne oplossing :)
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Totaal dus 7 van de 8 draadeinden er uit gehaald, er is ondertussen een pakje met draadeinden onderweg van het HY Team.
Ik had ook nog een bericht over draadeinden op m'n voicemail staan, maar kan 'm niet meer afluisteren.
Verder ruzie gehad met m'n lasapparaat, hendeltje van gas/draadtoevoer was verschoven en bleef daardoor hangen, kost je toch een halve meter draad voor je 't ding hebt uitgezet.
Hele handvat uitelkaar en opnieuw in elkaar, zou nu weer ff een tijdje goed moeten zijn.
Verder dus koelwaterslangen aan het passen, beetje vaseline en alvast op hun plek zodat ze wat kunnen oprekken.
Joost
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Joost »

die draad kun je toch weer terug oprollen?
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Klopt, maar beetje teveel werk met dit ding (hij rolt verder goed af, dus ik zit er zo min mogelijk aan, binnen in :)). En volgens mij zit er nog 4 kilo draad op ofzo :)
Vandaag 4 draadeinden + moeren binnen gehad van het Team via Fons, tevens meldde hij dat ik ze met 20Nm vast moeten zetten (werkplaatshandboek zegt 25).
Verwacht deze week ook nog een lading M7 moeren, ringen, veerringen en draadeinden. Weet alleen niet of de spoed hetzelfde is. (heb ik tenminste een voorraadje, ze hadden helaas geen bouten, maar die zijn makkelijk te fabriceren uit die combinaties... kan ik de uitlaatklembouten vervangen bijvoorbeeld).
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

... nog geen bevroren vingers gehad ... ? :roll:
Succes, we volgen je ...
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Vandaag niet veel gedaan (koopavond, uit eten), maar wel de rest van de draadeinden uit de oude kop gehaald, kijken welke er nog bruikbaar zijn naast de vier die ik binnen heb gekregen.
Daarnaast de garage sneeuwjacht-proof gemaakt hopelijk. Als het mee zit kan ik 'm dan ook wat warmer stoken met de terraswarmer.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Rechts de terrasverwarming die niet echt veel hielp, links een nieuwe werkplaatskachel (aanbieding gamma :-) )
Gisteren onderkant gedaan: carter en uitlaat en bovenop de "nieuwe" draadeinden. Vandaag de aanhangsels en de koeling....
Bijlagen
uploadfromtaptalk1354971525577.jpg
Plaats reactie