Hallo Auke,
Voor zover ik het in het werkplaatshandboek kan zien zijn er afgezien van een andere cilinderinhoud weinig verschillen; voor de H78 wordt een Zenith 28 in 2R of Solex RBIC met toerenbegrenzer voorgeschreven, bij de H72 staan Zenith 28 INL, 28 INR (deze is volgens mij voor de oude types met andere aansluiting voor het luchtfilter en andere bedieningsstangen, dus voor de gietijzeren kop) of 28 IN 2R danwel de Solex RBI (met toerenbegrenzer).
De stroomverdeler bij de H78 is een ducellier 4134 B of SEV A 180, bij de H72 tot mei 1964 Ducellier 3909 A of SEV WB, vanaf mei 1964 is dit Ducellier 4134 A en SEV A 117.
verder staat er bij de H72 handleiding nog dat het ontstekingstijdstip tot mei 1964 9 graden voor BDP was en daarna 12 graden, maar volgens mij is dit voor H78 ook het geval.
Zag overigens op Citromobile vorig jaar nog 72 zuigers en bussen staan voor weinig, geloof zo rond de honderd euro, dus wellicht is dat een optie, op papier scheelt het maar 3pk en bijna 2mkg koppel maar hoe dat in de praktijk is, geen idee....
Omdat je het hebt over rechte chevrons neem ik aan dat je een H met dubbele voorruit en gietijzeren kop hebt gescoord, van voor '64. De traction heeft ook zo'n gietijzeren kop maar omdat de motor andersom staat zit de waterpomp aan de andere kant en helaas is ook het spruitstuk anders, maar er zijn wel overeenkomsten, zo zijn de 1911cc zuigers en bussen ook hier toegepast (net als de eerste DS-en). Dus daar is ook nog wel aan te komen.
groeten,
Erwin