Verwarming

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
John
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Verwarming

Bericht door John »

Had laatst tijdens een hoosbui veel condens op de voorruit en vroeg mij af of de voorruitverwarming niet te verbeteren is. Nu heb ik een vraag:
De warme lucht van de kachel wordt via een brede luchtslang in een ruimte geblazen die onder het bovenblad van de neus zit. Zou meneer Citroen eraan gedacht hebben om aan de onderzijde van dat bovenblad isolatiemateriaal aan te brengen of blaast die warme luchtstroom tegen het (bij regen) koude metaal aan? Ik weet niet of je daar bij kunt komen, maar isolatie op die plek zou volgens mij warmtewinst opleveren. Wie heeft een antwoord?
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Verwarming

Bericht door Ree »

Als het goed is loopt de papieren slang helemaal door tot aan huisje waar het schuifje inzit waarmee je de luchtstoming afsluit.

Maar inderdaad, die ontwazeming mag geen naam hebben. Je kan het best een raampje op een kiertje laten. :D
CeesKromhout
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Kenteken: AM-54-01

Bericht door CeesKromhout »

Wat een luxe probleem....................wij hebben alleen een doekje om voor de radiator te doen.........
John
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door John »

Bedankt Ree, ik denk dat de slang in die holle ruimte dan verdroogd/verpulverd is of zo.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ruitenwissers los, vier boutjes aan de voorkant van de bus los, draaiknoppen bij ventilatie los, knop bij schuif los en je haalt de ruitenwisser/ventilatie-unit eraf. Dan trek je het huisje eruit waar de slang aan vast hoort te zitten. Maar maak je geen illusies, waarschijnlijk zit die slang daar gewoon prima, want de ontwazeming stelt gewoon niets voor :D

Ree
Plaats reactie