Mijn hytje uit 57. Is een apart geval, een plateau met originele huif e.d.. Superfrans, en met een mooi patina op het huidje. Deze bus is een en al franse charme, met een 'oude hooischuur effect'. Het lijkt net of de kippen er nog maar pas uit zijn. Maar, Heeze is geen Drome en ik moet wat gaan doen aan de bescherming tegen de roest. Dat wil ik fijn deze winter gaan doen in mijn schuur.. Maar, ik wil absoluut niet zijn karakter te lijf gaan. Je kunt wel tectyleren aan de onderzijde enzo, maar ja, dat vind ik dan weer zonde van de originaliteit! Nu had ik het plan om het zaakje helemaal in de lijnzaad olie oid te zetten. In ieder geval haar onderkant. Milieu vriendelijk en een middel dat past bij haar leeftijd.. De buitenkant is een mooi craquille van gris metalise. Maar kei en kei hard. Kan ik ook lijnzaad op de buitenkant zetten? Heeft iemand hier enige notie van? Verder heb ik dit al eens gedaan met pure owatrol olie. Dat zie je niet en het geeft een merkbaar beschermingseffect. (dat zie je altijd aan de opstapjes, daar slijt het weg en krijg je oppervlakte roest

Het is mijn bedoeling om dit jaarlijks te herhalen.
Tips, kritiek aub!!!