30-72-xb
30-72-xb
Moi allemaal,
Even voorstellen, de nieuwe eigenaar van de HY die op mp staat in Sappemeer. Ik weet niet hoe ik die plaatjes naar hier moet halen, maar misschien lukt het een van jullie.
Een werkschema heb ik niet, eerst maar eens zien dat ik de HY hier in Vlagtwedde krijg. Dan wil ik hem rijdend en apk-klaar maken als minimum, om eens te kijken of die me bevalt; het is typisch zo'n wagen die ik toch eens ''gehad'' moet hebben, wat voor mij betekent: ook flink onder handen nemen.
Ik ben heel benieuwd of ik dadelijk reacties krijg van vorige eigenaren of oude foto's te zien krijg; het maakt een object een stuk aantrekkelijker voor mij, als er een stuk geschiedenis aan vast zit.
Bouwjaar 1977 vind ik eigenlijk niet erg oud. Mijn snoek is van 1969 en daar rijd ik nu zo'n 9 jaar in; roesten doet alles, dus ook in de winter mag/moet die naar buiten. De Rosalie van 1936 moet wel binnen blijven bij pekelweer.
Het verhaal van Merdy/Rob van de eens groene bus in de rubriek 'algemeen' heeft me bewogen, me meteen maar in te schrijven in dit Forum, ondanks dat ik alleen een ''slecht weer pc-gebruiker'' ben.
Ik ben benieuwd.
Groet, Llex
Even voorstellen, de nieuwe eigenaar van de HY die op mp staat in Sappemeer. Ik weet niet hoe ik die plaatjes naar hier moet halen, maar misschien lukt het een van jullie.
Een werkschema heb ik niet, eerst maar eens zien dat ik de HY hier in Vlagtwedde krijg. Dan wil ik hem rijdend en apk-klaar maken als minimum, om eens te kijken of die me bevalt; het is typisch zo'n wagen die ik toch eens ''gehad'' moet hebben, wat voor mij betekent: ook flink onder handen nemen.
Ik ben heel benieuwd of ik dadelijk reacties krijg van vorige eigenaren of oude foto's te zien krijg; het maakt een object een stuk aantrekkelijker voor mij, als er een stuk geschiedenis aan vast zit.
Bouwjaar 1977 vind ik eigenlijk niet erg oud. Mijn snoek is van 1969 en daar rijd ik nu zo'n 9 jaar in; roesten doet alles, dus ook in de winter mag/moet die naar buiten. De Rosalie van 1936 moet wel binnen blijven bij pekelweer.
Het verhaal van Merdy/Rob van de eens groene bus in de rubriek 'algemeen' heeft me bewogen, me meteen maar in te schrijven in dit Forum, ondanks dat ik alleen een ''slecht weer pc-gebruiker'' ben.
Ik ben benieuwd.
Groet, Llex
Beter gaande dan mooi en staande
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma okt 20, 2008 8:48 am
- Locatie: Nieuwerkerk A/D IJssel
- Contacteer:
Re: 30-72-xb
welkom op dit leuke leerzame forum.
ben benieuwd in wat voor staat je bus is, foto,s daar zijn we gek op, als je het niet lukt om de foto,s te plaatsen dan stuur je ze maar naar mij toe dan zet ik ze er op voor jouw.
2003 voor het laatst door de apk heen dus er zal wel werk aan zitten.
veel succes, en aan de slag dan maar.
rob.
ben benieuwd in wat voor staat je bus is, foto,s daar zijn we gek op, als je het niet lukt om de foto,s te plaatsen dan stuur je ze maar naar mij toe dan zet ik ze er op voor jouw.
2003 voor het laatst door de apk heen dus er zal wel werk aan zitten.
veel succes, en aan de slag dan maar.
rob.

- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 313
- Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
- Kenteken: 69EB29
- Locatie: Culemborg
Re: 30-72-xb
Welkom en succes met de hy!
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr nov 05, 2010 11:56 pm
- Kenteken: DR-47-09
- Locatie: 3landjespunt
- Contacteer:
Re: 30-72-xb
AAh is dat hem.. 
Lol daar hebben wij geen interesse in gehad
Te veel werk ahagaaha
Dus Succes Ermee

Lol daar hebben wij geen interesse in gehad



Dus Succes Ermee

-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma okt 20, 2008 8:48 am
- Locatie: Nieuwerkerk A/D IJssel
- Contacteer:
Re: 30-72-xb
Para-Plu schreef:AAh is dat hem..
Lol daar hebben wij geen interesse in gehad![]()
![]()
Te veel werk ahagaaha
Dus Succes Ermee
lekker positief.
rob.
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr nov 05, 2010 11:56 pm
- Kenteken: DR-47-09
- Locatie: 3landjespunt
- Contacteer:
Re: 30-72-xb
merdy schreef:Para-Plu schreef:AAh is dat hem..
Lol daar hebben wij geen interesse in gehad![]()
![]()
Te veel werk ahagaaha
Dus Succes Ermee
lekker positief.
rob.
Uhm.. ja sorry! ik ben zo blij met onze bus. Dat, ik iedereen die een slechte bus wil of heeft succes wens.
Ik vind onze bus namelijk al meer dan genoeg werk

hahaha
Maarja, dit is ook mijn eerste klus.
Ik was echt nooit aan jou ex groene bus begonnen. Moet wel zeggen dat ik het wel stoer vind dat je daar
aan begonnen bent echt bikkel!

Als eerste bus kun je na mijn idee beter een behoorlijk goede bus nemen. Daar heb je je handen vol aan..
tenzij je al veel ervaring met auto's hebt...
aldus.. een bus
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: 30-72-xb
Welkom en succes!!
(en eerst die driehoekreflectors er af, anders mag je er niet de weg mee op tenzij je 'm als aanhanger gebruikt
)
(en eerst die driehoekreflectors er af, anders mag je er niet de weg mee op tenzij je 'm als aanhanger gebruikt

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: 30-72-xb
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Deze hy heeft dus eindelijk een nieuwe eigenaar gevonden
heeft lang te koop gestaan mogelijk komt het ook doordat hij voor velen te ver weg stond in het noorden des landsch.
Succes met opknappen en foto's doen het altijd goed
Deze hy heeft dus eindelijk een nieuwe eigenaar gevonden

Succes met opknappen en foto's doen het altijd goed

Re: 30-72-xb
Allemaal bedankt voor je reactie; maakt me niet uit hoe, want ieder denkt er het zijne over en dat vind ik ook leuk om te weten.
Bij de bus zat een afkeuringsrapport van apk dd 10 augustus 2004; zoiets heb ik nog nooit gezien, maar is wel interessant. Ter info:
111 achterlichten wit
111 reflectoren achter
112 grootlicht rv
116 driehoekreflectoren
502 rv onderste fuseekogel
601 v+a banden
701 rv spoorstang kogel
801 lv + rv handremkabel
En dan het aardige: er zitten al nieuwe achterlichten op (van die goedkope aanhangerdingen, maar de originele zitten er ook bij!)
Ze blijven voorlopig zitten, net als die reflectoren; dat scheelt werk als het toch een aanhanger moet worden omdat iets anders onhaalbaar is (speciaal voor para plu).
Er zit al een nieuwe reflector bij voor de rechter koplamp; in de loop der jaren is ook de linker te roestig geworden om te hergebruiken.
Er zitten 4 vrijwel nieuwe M+S 19-400 banden van Bidendum onder. Linksvoor stond leeg, dus bij het repareren meteen even de handrem nagekeken: die is goed en gangbaar. Geen speling op stuurdelen.
Bij de onderdelen zit ook een zakje met een nieuwe onderste fuseekogel en een spoorstangkogel, plus een soort bougiesleutel met vier nokken, dat zal wel een montage-gereedschapje daarvoor wezen, want alles zit dezelfde matzwarte verf.
Zo te zien is er dus al iemand flink bezig geweest om de apk punten te verhelpen. Qua mechaniek zal daar niet veel zijn bijgekomen, want hij heeft sinds dat rapport zo'n 50 km meer op de teller staan.
Electrisch en geoxideerd metaal verdienen wel wat aandacht en de remmen gaan er bij mij zowieso altijd af.
Kortom, voor mij is het een prima object om met geringe kosten weer op de weg te helpen.
Hij is overigens mooi droog van binnen, de schuifdeur loopt licht, de voordeuren zijn van aluminium raamgeleiders voorzien die geen water doorlaten, de achterdeuren en -klep doen het ook. En wonder boven wonder zijn het dakje en de regengoten gaaf.
Alle sleuteltjes doen het, alleen het tankslot nog niet.
Als er 3 foto's van het transport bij zitten is het bijvoegen gelukt, anders nog niet.
Groet, Lex
Bij de bus zat een afkeuringsrapport van apk dd 10 augustus 2004; zoiets heb ik nog nooit gezien, maar is wel interessant. Ter info:
111 achterlichten wit
111 reflectoren achter
112 grootlicht rv
116 driehoekreflectoren
502 rv onderste fuseekogel
601 v+a banden
701 rv spoorstang kogel
801 lv + rv handremkabel
En dan het aardige: er zitten al nieuwe achterlichten op (van die goedkope aanhangerdingen, maar de originele zitten er ook bij!)
Ze blijven voorlopig zitten, net als die reflectoren; dat scheelt werk als het toch een aanhanger moet worden omdat iets anders onhaalbaar is (speciaal voor para plu).
Er zit al een nieuwe reflector bij voor de rechter koplamp; in de loop der jaren is ook de linker te roestig geworden om te hergebruiken.
Er zitten 4 vrijwel nieuwe M+S 19-400 banden van Bidendum onder. Linksvoor stond leeg, dus bij het repareren meteen even de handrem nagekeken: die is goed en gangbaar. Geen speling op stuurdelen.
Bij de onderdelen zit ook een zakje met een nieuwe onderste fuseekogel en een spoorstangkogel, plus een soort bougiesleutel met vier nokken, dat zal wel een montage-gereedschapje daarvoor wezen, want alles zit dezelfde matzwarte verf.
Zo te zien is er dus al iemand flink bezig geweest om de apk punten te verhelpen. Qua mechaniek zal daar niet veel zijn bijgekomen, want hij heeft sinds dat rapport zo'n 50 km meer op de teller staan.
Electrisch en geoxideerd metaal verdienen wel wat aandacht en de remmen gaan er bij mij zowieso altijd af.
Kortom, voor mij is het een prima object om met geringe kosten weer op de weg te helpen.
Hij is overigens mooi droog van binnen, de schuifdeur loopt licht, de voordeuren zijn van aluminium raamgeleiders voorzien die geen water doorlaten, de achterdeuren en -klep doen het ook. En wonder boven wonder zijn het dakje en de regengoten gaaf.
Alle sleuteltjes doen het, alleen het tankslot nog niet.
Als er 3 foto's van het transport bij zitten is het bijvoegen gelukt, anders nog niet.
Groet, Lex
Beter gaande dan mooi en staande
Re: 30-72-xb
Hoi Alex,
Mooi dat er vier goede michelin bijgeleverd zijn, dat scheelt veel geld. Het aflkeurpunt "handremkabel" betekent waarschijnlijk dat de mantel ergens door is. Onderste fusee- en stuurkogel kan je stelen, die hoef je misschien niet te vervangen.
Die "bougiesleutel" is misschien een sleutel om de nokken van de remmen te stellen?
Verder wacht ik met geduld je foto's af
Veel plezier met je bus!
Grtn,
Ree
Mooi dat er vier goede michelin bijgeleverd zijn, dat scheelt veel geld. Het aflkeurpunt "handremkabel" betekent waarschijnlijk dat de mantel ergens door is. Onderste fusee- en stuurkogel kan je stelen, die hoef je misschien niet te vervangen.
Die "bougiesleutel" is misschien een sleutel om de nokken van de remmen te stellen?
Verder wacht ik met geduld je foto's af

Veel plezier met je bus!
Grtn,
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma okt 20, 2008 8:48 am
- Locatie: Nieuwerkerk A/D IJssel
- Contacteer:
Re: 30-72-xb
klinkt tot heden niet verkeerd, heb je er zelf al onder gekeken, want na 6 jaar verlopen apk kan er wel iets veranderd zijn, dan de punten die jij nu op noem die op het raport staan van 2004.
rob.
rob.

Re: 30-72-xb
Handremkabels heb ik ook gevonden, niet nieuw maar heel en goed gangbaar.
Van onderen ziet hij er mooi roestig uit met twee grote gaten in de verstevigingsdriehoeken achter de banaan. Helemaal geen zwarte kleefpasa, dus lekker makkelijk lassen. Natuurlijk komt er nog wel wat tevoorschijn, maar de kriksteun lv houdt de wagen toch maar mooi hoog, zonder te kraken. De rest weet ik nog niet, het is me veel te nat om er onder te gaan liggen.
Van onderen ziet hij er mooi roestig uit met twee grote gaten in de verstevigingsdriehoeken achter de banaan. Helemaal geen zwarte kleefpasa, dus lekker makkelijk lassen. Natuurlijk komt er nog wel wat tevoorschijn, maar de kriksteun lv houdt de wagen toch maar mooi hoog, zonder te kraken. De rest weet ik nog niet, het is me veel te nat om er onder te gaan liggen.
Beter gaande dan mooi en staande
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr nov 05, 2010 11:56 pm
- Kenteken: DR-47-09
- Locatie: 3landjespunt
- Contacteer:
Re: 30-72-xb
Nou Alex dat was niet zo positief van mij he!
Maar ik bedoelde het goed moet je maar denken. Je bent al goed op dreef,
dat komt vast goed. Succes met de bus, wie weet tot op een meeting
Maar ik bedoelde het goed moet je maar denken. Je bent al goed op dreef,
dat komt vast goed. Succes met de bus, wie weet tot op een meeting

Re: 30-72-xb
Hoi Alex,alex schreef:... maar de kriksteun lv houdt de wagen toch maar mooi hoog, zonder te kraken.
Ik zou het krikpunt nooit vertrouwen om de bus mee omhoog te krijgen. Als ie daar doorheen zakt heb je nog veel meer schade, en die kans is reëel. Gebruik een goede krik onder een geschikt deel van je bus, en zet de bus daarna op assensteunen. Natuurlijk weet je dit al, maar toch zeg ik het nog een keer

Grtn,
Ree