Enkel vragen over de LPG leiding en V snaar maat

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
roanta
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Enkel vragen over de LPG leiding en V snaar maat

Bericht door roanta »

Hallo

Ik heb een HY van 1976 , verlengde minibus 13 ramen, en op gelijkvormigheids attest duidelijk minibus beschreven.

Graag had ik geweten of er nog zijn die een HY hebben en op gelijkvormigheids attest MINIBUS staat vermeld, daar er tot op heden geen 2 de is gevonden die nog intakt is en rijd.

Ander punt , ik had graag de V snaar maat geweten van mijn HY 1976 , 1900cc motor .

En hoe ligt de LPG leiding van de tank tot aan de verdamper, als de ketel achter achter de bestuurder geplaatst word, gaat deze door de ronde opening door het chassis balk of gaat deze helemaal opde chassisbalk naar voren, uiteraard gaat deze eerst door de vloer ( traanplaat van 6 mm in mijn geval ) ?

En waar bevind zich de verdamper , passagierskant voor onderkant ?

Deze HY zal wwarschijnlijk binnen een 8 tal weken gaan bollen 8) Het verleden en restauratie komen in de toekomst bij op mijn site te staan, heeft zeeer grondigge restauratie gehad :D , alles bijna , van raamkaders tot en met de hele elektriciteit , chassis gezandstraald en volledig afgekit en zwaar behandeld kleur spierwit :P , volledig nieuw remsysteem incluis remcylinders , coupillen, remleidingen .
Motor en remtrommels en remschoenen en alternator enzoverder mechanische uitrusting heeft echte 23.000 km gedaan op de km teller en ook een urenteller die erin zat, uiteindelijk heeft deze HY een verleden van als schoftbak te dienen gehad ,10 jaar dienst en 17 jaar stilgestaan in een schuur .
Heb er een 70 tal foto's ter beschikking hoe deze gevonden werd en gerstaureerd werd.
Als ik eens te weten zou komen hoe ik deze hier kan plaatsen :?:

Enfi ik verwacht enkele :) duidelijke antwoorden op mijn vragen over de V snaar maat en de LPG leiding hoe deze loopt.

Hartelijk dank Jeroen

(Alias Roant kunstenaar http://www.jeroensuls.be )

persoonlijke mail Jeroen.Suls@pandora.be
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Gefeliciteerd,want ik denk dat je een hele aparte HY nu bezit.
De gasinstallatie is nooit origineel,dus hangt het van de instalateur af hoe
en waar hij alles heeft ingebouwd.Ik denk dat je voor die V-snaar het beste bij een onderdelenzaak kan informeren,die hebben daar speciale
boeken voor.Ik ben erg benieuwd en hoop op je site het voor mij wonder
te kunnen bewonderen.Veel succes.
Plaats reactie