HY is van haar!

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Thomas
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

HY is van haar!

Bericht door Thomas »

Hee Hallo,

Ik wil me hier even voorstellen, eigenlijk zou mijn vriendin vivian dat moeten doen, maar aangezien zij mij heeft opgezadeld met de klus om de door haar aangeschafte 1971er rode HY met verhoogd dak camper weer aan de praat te helpen, ben ik ook degene die het forum zal raadplegen voor informatie.

ze zal zelf eerdaags ook wel komen kijken hier.

Afin mijn naam is dus Thomas, ik ben heel erg actief in de kitcar wereld, tevens voorzitter van de bijgehorende club http://www.kitcarclub.nl en zij heet Vivian en is helemaal verliefd op haar eigen rood witte roestbakje met camper interieur (ik ook wel maar zei het meest)

dat roestbakje gaan we eerst door de APK hen slepen en als volgend jaar winter mijn eigenbouw sportwagen af is dan gaan we lassen aan het plaatwerk. nu eerst de techniek APK en een nieuw dakraam want dat heeft de transporteurt verloren tijdens het transport vanuit maasland naar Apeldoorn. (in eerste instantie was ie ook het reserve wiel verloren maar dat lag gelukkig in de berm hier op de veluwe en dat kwam ie savonds nog even als nalevering op de oprit gooien hier :-)

anyway tot in het techniek forum, ik heb namelijk een 3 tal kapotte motoren staan waar nog net een hele uit te bouwen valt. (hoop ik)

Grtz thomas
Bijlagen
IMG_3364.JPG
IMG_3364.JPG (165.92 KiB) 23620 keer bekeken
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 69EB29

Re: HY is van haar!

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Welkom hier en we gaan je volgen!
HYmartijn
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Kenteken: ZN-26-87

Bericht door HYmartijn »

Hallo jullie beiden,

hartelijk welkom, en we gaan zeker in de gaten houden hoe e.e.a. vordert.

Gefeliciteerd met jullie busje en veel succes en plezier.

Martijn
HY 1969 verlengd en verhoogd
Toyota Aygo 2007
Seat Ibiza ST 2011
en een fiets
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Mooi dat jullie de bus een beetje liefde gaan geven. HY ziet eruit alsof ie wel wat aandacht kan gebruiken. Welkom op het forum!

Grtn,

Ree
Thomas
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Thomas »

ja inderdaad kan ie wel wat aandacht gebruiken,

hij is alleen aan de onderkant helemaal hard en daar heb ik eigenlijk de knoop op doorgehakt om Viev hem toch maar aan te laten schaffen, oh en de prijs van €850 was natuurlijk ook niet heel erg hoog. echte geen spatje roest in de balken onder, ook het paard is helemaal hard, heeft ooit een hele goeie tectyl behandeling gehad, das de redding geweest anders had ie al in 2en gelegen denkik.

naar het schijnt bivakeert de vader van de vorige eigenaar hier ook ergens, Dhr Klop moet dat zijn.

anyway de neuspanelen zijn erg slecht evenals het krikpunt bij de bestuurderskant, en dan meer de verticale rib op de buitenkant net achter het driehoekpaneel bij het voorwiel, verder maak ik nog even een nieuwe draadboom voor hem want die er nu in zit daar fikt die hele bus nog eens op af. 't zijn maar een paar circuitjes in vergelijk met mijn replica lola met alles erop en eraan vorige week 12uur onafgebroken zitten solderen op de motordraadboom alleen al.

anyway ik hoop dat de remmen nog een beetje in orde zijn, zou haast wel moeten, is schijnbaar in goede staat wegezet in 2008 en heeft op de laatste paar maand na altijd binnen gestaan..... we zien wel.

eerst die motor maar.

grtz Thomas
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

3 jaar stilstaan? Reken maar op een remmenrevisie :?
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Hey Thomas !
Hardstikke welkom op dit Forum ! Zèlfs zònder haar te kennen weet ik al dat je een ge-wél-di-ge vriendin hebt ! Zuinig op zijn en vertroetelen !! :lol:
Over het algemeen (zonder enige dame tekort te willen doen !!!) is de HY-wereld een "mannen-gebeuren" dus is het erg leuk om te ontdekken dat "een dame" een HY onder haar hoede neemt. Daarnaast boft ze verschrikkelijk want kennelijk ben jij helemaal ingevoerd in de wereld van "auto's bouwen - repareren - restaureren" dus deez' HY gaat een absoluut zonnige toekomst tegemoet ! Ook jouw/jullie "lidmaatschap" van dit forum zal z'n waarde bewijzen. Het stikt hier van de wHYze heren (en óóit een enkele dame ...) dus zelden blijft een probleem onopgelost. De opgesomde gebreken maar óók de goede delen aan/van jullie bus in aanmerking nemende denk ik dat jullie er niet teveel voor betaald hebben.
Enne ... even terzijde: we zijn dòl op plaatjes ! Alle foto's zijn hardstikke welkom want vele rHYders zijn erg geïnteresseerd/gebaad in/bij "aanschouwelijke uitleg".
Véél plezier en succes met deze nieuwe hobby !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

P.S.: besteed eens een zaterdagje aan een bezoekje aan het HY-magazijn in Heesch. Allereerst vanwege de enorme hoeveelheid aan kennis over de HY die daar altijd "rondloopt", maar zeker óók vanwege het "luilekkerland-gevoel" dat je overhoud bij het zien van wat daar allemaal te koop is. Gewoon doen !
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

Dat kunnen we alleen maar toejuichen.....eindelijk weer een zy die de kar (HY) trekt! Geweldig! (Thomas, ook leuk dat jij ook mee mag :wink: )
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

..leuk dat HY een ZY heeft gevonden 8)

Had de HY zien staan op de grote plaats waar altijd markt wordt gehouden en was zo te lezen een goede basis op de brakke motor na. Uit je verhaal opmakende komt ook dat laatste helemaal goed. Torretje weer laten snorren en op naar de APK. Uiteraard niet zoals eerder opgemerkt de remmen een beurt geven want die zitten zeker na 3 jaar stilstaan alles behalve los..
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

Goed zeg, weer een bus met jonge eigenaren! Heel veel klusplezier samen, maak er wat moois van en we volgen het graag hier!

gr Teun

ps: Kunnen we een kitcar/ HY meeting organiseren!
Thomas
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Thomas »

Gek genoeg, de auto een klein stukje gesleept, en de remmen zitten niet vast, komen ook gewoon weer los na loslaten pedaal, en belangrijker hij trok ook niet eens naar links of rechts.
daar zal de APk meester wel geen genoegen mee nemen overigens en zal dan wel wat vinden.
ben echter wel van mening dat er geen enkele reden is te bedenken dat op deze voor fusee's een mooi setje schijfjes gemaakt kunnen worden. als ik zie wat die 4 voor remcylinders kosten...... daar koop je in de kitcar wereld een compleet systeem voor.....

als je van een set oude trommels de "bells" maakt kun je er zo'n beetje alles opbouwen wat je maar wilt.
weet iemand de exacte steek-maat van de HY velgen?

hoe dan ook,

ik heb nog eens zitten loeren naar dat plaatwerk bij de krikpuntjes. en zelfs vandaag mijn eerste last werkje aan de motor/gaspedaal steun gedaan (onderste gat met de opgelaste moer was half verdwenen) maar ik zie nog wel wat puntjes plaatwerk waar ik niet geheel gerust op ben. vooral de neusplaten zijn heel erg slecht, alle scharnierpunten en achter de koplampen.

Grtz Thomas
brammie
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: 33-AB-38

Bericht door brammie »

hé thomas welkom hier
ook mijn vrouw kwam eens met het geweldige idee om een HY te kopen :mrgreen:
en ik mocht/mag nog steeds het werk eraan doen
van beide aanschaffen(HY en vrouw)nog steeds geen spijt dus ook bij jullie zal het goed komen

er is al een bedrijf die schijfremmen maakt voor op HY bussen trouwens
als je ff googled kan je hem wel vinden
ook niet goedkoop trouwens

succes met het klaarmaken van je camper

heb je ook wat foto's van de binnenkant?
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Hoi Thomas,

Voor de neusplaten moet je gewoon vervangend materiaal kopen. De paar ribbels rond de koplamp zijn te koop, maar ook de volledige plaat:

Afbeelding

Afbeelding

Grtn,

Ree
neortic
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door neortic »

Welkom Thomas en Vivian,

geniet van de HY en we zien jullie wel een keer rijden.

Greetzzz
Plaats reactie