Citrotech versus hy team

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
rene51
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Citrotech versus hy team

Bericht door rene51 »

Hy iedereen,
Ik heb een goede ds garage gevonden 25 km van mij vandaan, en doet soms ook Hy. deze garage haalt de spullen altijd bij citrotech...
Want jij is geen lid van hy team,
Mijn vraag is, ( ik ben vandaag lid geworden van hy team) , zijn de onderdelen van het ht team goedkoper en scheelt dat gemiddeld veel ..??? En hoe lang duurt het opsturen doorgaans....

Groet rene
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Citrotech versus hy team

Bericht door Ree »

Het HY team hanteert prijzen zodat het marktpartijen niet "uit de markt" prijst. De prijzen verschillen wel eens wat, maar het is een vrij transparante markt. Het team verkoopt ook spullen die gereviseerd worden door Citrotech. Het HY team wordt gerund door vrijwilligers, maar je kan ervan uit gaan dat de spullen meestal binnen een week op de post gaan. Bij commerciele bedrijven gaat dit meestal wat sneller. Het is in ieder gevaal geen probleem dat jouw garage de spullen bij Citrotech bestelt, daar is voldoende kennis over de HY in huis en ze hanteren reeele prijzen.

Ik weet niet welke garage je gevonden hebt, maar veel garages zeggen vaak dat ze zonder probemen aan alle oude auto's kunnen werken. Dit valt bij een HY vaak toch tegen omdat je zonder speciaal gereedschap vast kan lopen. Als de garage ook DSsen doet, weet ie vast wel waar hij het over heeft, maar vraag voor de grap eens of ze centreergereedschap voor je remmen hebben. Als ze dit niet op de plank hebben liggen, moet je niet zonder meer voor elke klus je bus naar deze garage brengen.
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

Hoi,

Helemaal eens met wat Ree zegt. Zelf ben ik ook betrokken bij het HY Team en ons doel is om de bus op de weg te houden, niet om winst te maken of een marktpositie in te nemen. Daarom voeren we een magazijn. Voordeel is wel dat het magazijn zeer veel onderdelen heeft van divers pluimage waardoor het meestal een kwestie van one-stop-shopping is. Dat geldt niet altijd voor de marktpartijen. Dus: voel jij je prettig bij aankopen bij een marktpartij: gewoon doen, het is in ieders belang dat zij ook een boterham kunnen verdienen. Ook wij doen zaken met Citrotech en ik ken ze als bekwame techneuten. Zij kunnen ook sleutelen aan een HY.

Echter, wat Ree zegt klopt wel. Vertrouw niet zomaar op iedere garage voor elke klus. Olie verversen en dat soort zaken: prima. Met name werken aan de remmen is bijvoorbeeld een vak apart en lukt niet zonder speciaal gereedschap. Dus, als ze dat niet hebben: niet aan beginnen.

gr Teun
rene51
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door rene51 »

Ok bedankt!!
Mvgr
Rene
Plaats reactie