Nou in het voorstel topic de Hy al laten zien hij is 7jaar geleden rijdend weg gezet en daar na nooit meer ivm druk berdijf tijd voor gehad.
Gaan hem maar eerst weer aan de praat zien te krijgen de accu is aardig dood met zwaar gesulfeerde platen dus maar even een andere accu regelen dus het begin is er.
Dus alle tips en adviesen zijn welkom
Bijlagen
20131206_163425.jpg (88.15 KiB) 37188 keer bekeken
20131206_163414.jpg (85.7 KiB) 37188 keer bekeken
20131206_163436.jpg (84.63 KiB) 37188 keer bekeken
20131206_163456.jpg (86.35 KiB) 37188 keer bekeken
20131206_163606.jpg (79.24 KiB) 37188 keer bekeken
20131206_163612.jpg (73.47 KiB) 37188 keer bekeken
20131206_163622.jpg (65.61 KiB) 37188 keer bekeken
Plaatje 3 lijkt mij een scheidingsrelais (aan de onderliggende koelribben te zien). Wel een vreemde plek voor zoiets. Er heeft waarschijnlijk een 2de accu in gezeten.
Het laatste plaatje wat je post is niet origineel HY. Ik weet 99% zeker dat dit een diodeverdeler (oftewel een scheidingsrelais, zoals HYvonne het noemt) is om netjes automatisch een tweede accu te kunnen bijladen.
Het startrelais zit direct aan je accupool. De dikke kabel gaat direct naar je startmotor en een dunne gaat naar je startknop. Verder horen er geen kabels aangesloten te zitten.
Heb vanavond even een goede gel accu gescoord 12v 64Ah met de juiste maten voor de accu bak.
Heb ook nog een foto bijgevoegd, Hy kan wel een oude bekende wezen.
Kwam een stapel boekjes tegen gaan tot 2003
Bekend bij jullie
Bijlagen
20131211_100910.jpg (57.77 KiB) 37108 keer bekeken
vandaag even een accu aangesloten, en geprobeerd te starten moeizaam zeer moeizaam draait hij rond , hoop nadat ik de contacten allemaal schoon heb gemaakt hij wat sneller rond draait, hoop dat dit het probleem oplost'
Als iemand nog tips heeft
Is je nieuwe accu opgeladen? Meestal zit er slechts een beetje stroom in om de auto de eerste keer te kunnen starten. Het is belangrijk dat een accu de eerste keer goed wordt opgeladen (langdurig mbv een dynamo, niet aan een acculader), anders gaat dit ten kosten van de kwaliteit van je accu.
Ree schreef:Is je nieuwe accu opgeladen? Meestal zit er slechts een beetje stroom in om de auto de eerste keer te kunnen starten. Het is belangrijk dat een accu de eerste keer goed wordt opgeladen (langdurig mbv een dynamo, niet aan een acculader), anders gaat dit ten kosten van de kwaliteit van je accu.
Hoi Ree Bedankt voor reactie
Het is een onderhouds vrije gel accu van nog geen jaar oud, hij heeft 8mnd in een auto gezeten en daarna 1mnd aan de druppellader om hem fit te houden.
Het is een 12volt64 Ah alle aansluitingen die ik zie zijn erg verroest heb ik in de WD40 gespoten morgen nog een keer en daarna alles schoon maken.
Maar als jij denkt dat het beter is dat hij door een auto geladen wordt gooi ik hem eerst in mijn eigen.
Bijlagen
Accu lader geeft ook wel aan dat het een goede accu is
20131211_203101.jpg (70.77 KiB) 37078 keer bekeken
een accu van deze grootte moet een HY motor makkelijk vlot rond krijgen.
Ik zou eerst even met de slinger draaien (eventueel zonder bougies) om te kijken of er zuigers of lagers vast zitten.
Lijkt dat in orde dan verdenk ik als eerste de startmotor.
Alle contacten schoon maken is uiteraard een goed idee. Je kunt de dikke kabel van de starmotor op plus accu houden, dan sluit je startrelais en een aantal verbindingen uit. Let wel op, dit kan gaan vonken.