Kloppend geluid

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
barotti
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Kloppend geluid

Bericht door barotti »

Ik hoor een laag kloppend geluid onder de cabine bij het optrekken, soms wel soms niet, vooral bij grotere belasting, is dat van de aandrijfas(-hoezen)? De fuseepunten heb ik doorgesmeerd en daarna leek het even minder, maar het kwam weer terug. Hoe erg is dit en hoe snel moet ik hier wat aan (laten) doen?

Bas
lex
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door lex »

dit heb ik ook gehad, bij mij was het de brandstofpomp die door het bewegen van de motor tegen de vloerplaat aan kwam, ik heb het gewoon opgelost door te dempen met een stukje karton.

succes

lex
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Ik had ook dit kloppend geluid, bij mij was het de uitlaat die de dicht langs de rand in het schutbord ter hoogte van de handrem zit en bij zware belasting (motor komt iets scheef) tegen deze rand aan klopt. (kan ook uitlaateinde onder reservewielkast zijn)

Succes,

Stef
barotti
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

kloppend geluid

Bericht door barotti »

Dank voor de tips. De bezinepomp zit ver genoeg van het plaatwerk, maar de uitlaat zit er sowieso een beetje raar onder (is verlengd tot bij 't achterwiel), dus dat zou kunnen, ik zal het onderzoeken. Toch lijkt me 't aandrijfas-gebeuren ook nog steeds geen onwaarschijnlijke oorzaak.
Groet, Bas
(HY78, 50cm verl. achteraan, bj '67)
Plaats reactie