De rode brandweerhy uit 1961 of toch........................

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
citroheeze
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

De rode brandweerhy uit 1961 of toch........................

Bericht door citroheeze »

Maandag avond weer eens 2 HY's wezen bezichtigen, hier had de rode pompier uit 1961 zeker onze voorkeur.

Er rezen echter een aantal vragen waar mede forumleden wellicht een antwoord op weten.

1] is een standaard HY [dus niet verlengd, verhoogd] goed in te richten als camper met 2 slaapplaatsen en 4 zitplaatsen] foto's, tekeningen van mogelijke inrichtings varianten zijn meer dan welkom.

2] zijn er nog technische belemmeringen die wellicht de keuze voor de 61er tegengaan. zoals bv remmen, onderdelen beschikbaarheid, motor vermogen, etc etc.

3] hij staat nog op frans kenteken, eerst op NL kenteken, of gelijk als camper op NL kenteken.

Je ziet het het advies van mede forumleden is zeer gewenst.
Groeten van:

Geert Bukkems
Heeze
http://www.citroworld.com
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: De rode brandweerhy uit 1961 of toch....................

Bericht door Ree »

citroheeze schreef:is een standaard HY [dus niet verlengd, verhoogd] goed in te richten als camper met 2 slaapplaatsen en 4 zitplaatsen] foto's, tekeningen van mogelijke inrichtings varianten zijn meer dan welkom.
Ik heb een standaard HY als camper, of het gaat hangt van je wensen mbt confort af. Wat mij betreft gaat het makkelijk. Vooral omdat ik de standaard versie het mooist vind! Maar ruim zal het in ieder geval niet worden.

Ik slaap achterin in de breedte (bed wordt niet veel langer dan 1,8 meter), overdag kan je daar prima met zijn vieren zitten. Rechtop staan kan ik ook niet (ik ben 1,90). Tegenover de schuifdeur zit een keukentje. Ik heb wel een losse benzinebrander zodat je (wanneer het weer ook maar een beetje meezit) buiten kan koken.

Foto's zal ik dit jaar nog wel eens maken, maar nu staat ie in de stalling dus zal er deze weken niet van komen.

gREEtings

p.s. mijn opa en oma hadden vroeger een standaard HY met daarin een "natte cel" maar dat vond ik zelfs een beetje krap... Maar als je wilt kan bijna alles!
citroheeze
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Vanavond de knoop maar doorgehakt, en gebelt naar de verkoper.
Het is de rode brandweerwagen uit 1961 geworden.

Het zou een broertje kunnen zijn van de HY van Hans en Caroline Mulder, zie de HY story op deze site van hun brandweerwagen.

Na de vakanties gaan we hem halen, en dan zullen we wel zien wat er allemaal aan moet gebeuren.

Middels dit forum hou ik de mede forumleden op de hoogte.
Groeten van:

Geert Bukkems
Heeze
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Spannend, eerste een auto kopen, en dan kijken wat eraan moet gebeuren ;)

Succes!

Ree
citroheeze
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Ree,

ik verwacht dat de techniek met 50.000 km op de teller wel ok zal zijn, remmen zitten wellicht vast hier houd ik in iedergeval rekening mee, verder verwacht ik weinig grote problemen.

na een motorbeurtje, wat nieuwe waterslangen en wellicht een opfrisbeurt voor de radiateur ben ik benieuwd hoe eea loopt.

Verder is de gehele buitenzijde schade en roestvrij, lijkt me een goede basis om te starten.
Groeten van:

Geert Bukkems
Heeze
Plaats reactie