Hulp gevraagd (klus geklaard, mag op slot)

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Ree »

Je moet inderdaad altijd naar Albert luisteren :)

Bij mij was de keerring zo overduidelijk vergaan én de deksel van de distributie nog nooit los geweest waardoor ik de "gok" heb genomen alleen de keerring te vervangen. Ik ben het met Albert een dat áls je het doet, je beter geen risico's kan nemen. Maar goed, het is ook een risico om de boel uit elkaar te halen, want voor hetzelfde geld zit het al goed. Dan kan jij het alleen maar slechter monteren. Ik zou pas beslissen wat te doen wanneer de keerring eruit is, maar voor het standpunt van Albert is zeker wat te zeggen.

Werk in ieder geval netjes en schoon, en houdt ons op de hoogte! Jammer dat je niet om de hoek woont, dan zou ik zeker even komen buurten.

Ree
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 74-BB-66
Contacteer:

Bericht door eric »

de hele deksel is zeiknat dus ik denk dat de deksel zelf misschien ook lekt, dus ik doe maar wat albert heeft gezegd, ik heb centreer gereedschap e.d. dus het moet goed komen
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Het is inderdaad goed meteen alles aan te pakken nu je de radiateur en poelie eraf hebt liggen.
Deksel lossen en gecentreerd en wel weer terugzetten met vloeibare pakking. Daarbij boutjes ook even van pasta voorzien. Kijk daarnaast bij het demonteren ook even naar de lengte van de boutjes. Want was dit niet dat dekseltje waar twee boutjes langer waren?

Succes en bij twijfel weer even melden.
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door eric »

klopt de boutjes waar de uitlaat aan zit zijn langer, maar doe ze gewoon allemaal
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door eric »

heeft iemand een idee hoe je in hemelsnaam die krukaspoelie los kan krijgen
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Bij mij is dat volgens mij gedaan door de startmotor eruit te halen zodat je met een koevoet tussen de tandwielen op het vliegwiel de krukas vast kan houden. Daarvoor moet je wel met twee man zijn. Een goede luchtratel doet wonderen.
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door eric »

Hallo. ik heb hem er al af met een wielmoersleutel op lucht, kattepis, is er in 2 minuten af.

maar goed dat ik hem heb losgehaald, pakking was nog maar een paar stukjes en helemaal gaar, ring op krukas was ingesleten,oliekering was defect.
een voordeel de ketting en tandwielen zijn nog helemaal okee , zonder slijtsporen in het deksel.
even een afwasborsteltje van mijn vrouw om zeep geholpen om het deksel mooi schoon te krijgen, nu alles weer monteren
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Afbeelding
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door eric »

nu meteen maar kijken om er een kettingspanner op te zetten
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

nee moet ik nog mee beginnen, maar hulp vind ik hier toch niet dus kan het onderwerp afgesloten worden
en ... een beetje leren "tussen de regels door" te lezen. Natuurlijk had je het nog niet opgelost. En weet iedereen dat. Zoals bovenvermelde suggesties, ideeën en oplossingen al weergeven denken vele rHYders met je mee. Maar ... met een beetje (héél véél méér) geduld en de goede raad die je op dit forum opdoet kom je een heel eind !
vandaar dat ik er vandaag of morgen gewoon aan begin en dan wel zie hoever ik kom.
Kijk, dit klinkt al positiever. Hoe denk JIJ dat al die rHYders HUN problemen oplossen ? Inderdaad: niet lullen, gewoon eraan beginnen !
nou Eric, zo snel kom je niet van ons af.
Thomas: in jouw antwoord ligt méér geduld dan in de vraag ...
Laatst gewijzigd door Otje op do jun 21, 2012 12:50 am, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

even een afwasborsteltje van mijn vrouw om zeep geholpen om het deksel mooi schoon te krijgen
Romantisch hè ... :D Kennen we àllemaal ...
P.S.: tóch wel typerend ... dat het een afwasborsteltje van jouw vrouw betreft ... In mijn huishouden is dat een "gemeenschappelijk bezit" ... :wink:
Maar: back to the topic ! :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door eric »

Hallo. ik heb nu eenmaal weinig geduld, maar alles gaat prima tot nu toe
Thomas
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Thomas »

nou Eric, zo snel kom je niet van ons af.
Thomas: in jouw antwoord ligt méér geduld dan in de vraag ...[/quote]

Dat kan wel zo wezen maar de oplossing is nog steeds de snelste als het gaat om het vervangen van de keering zelf.

Eric je hebt wel de juiste keuze gemaakt hoor, als je niet zeker bent van de lekage gewoon alle uit elkaar slopen en vervangen. wel erg jammer dat er zolang doorgereden is dat er een groef in de krukasgesleten is, als ie te problematisch worde kun je er een speedysleeve opzetten.

keep it up! dan heb je binnenkort weer een puik busje zo!

tis met het sleutelen aan die hokken net als met het rijden, heb geen haast dan kom je er wel.

grtz thomas
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

Als de oude keerring erg ingesleten is, dan kun je de bus waar de keerring op zit (deze zit niet op de krukas zelf) omdraaien want de groef zit niet in het midden en dan heb je weer een nieuw loopvlak. Je kunt ook in het magazijn een nieuwe bus met spiebaan kopen, die zijn er weer. Dan alles goed in de vloeibare pakking, zeker ook de spie en baan.
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door eric »

waarom moet de spie en de baan in de vloeibare pakking.
Plaats reactie