Eindelijk na een aantal maanden is mijn Hy voor het eerst weer eens naar buiten geweest. Na een bijna volledige renovatie buitenom voor het eerst weer eens een stukje gereden. Ik ben meteen maar naar de bouwmarkt geweest om de panelen voor de binnenkant te halen.
Zo zag de Hy eruit voor de renovatie:
En zo ziet Hy er nu uit:
In mijn ogen redelijk geslaagd, al zeg ik het zelf.
Laatst gewijzigd door frits op zo jun 10, 2007 10:01 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik moet 't inderdaad ook even wat aanvullen, net de foto's bekeken - daar is ook heel wat aan gebeurd. Volgens mij ligt het aan de kleur, mijne is oorspronkelijk ook Rouge Massena (AC423).
Die achterpunten moet ik ook nog gaan doen...
Ik heb al je foto's eens even bekeken, maar je bent goed bezig geweest. HY is mooi geworden, en een fijne vakantie gewenst met dezelfde bustent als wij zag ik al.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Die tent kun je gewoon naast je bus opzetten en laten staan als je wegrijdt met de bus. Als je weer aankomt zet je, je bus er weer naast en koppel je met een soort sluis de tent weer aan de bus.
De tent is voorzien van een ingang aan de ene kant en aan de andere kant ook, hierdoor kun je dan je bus in zodat je een soort voortent krijgt bij je bus. Om de verbinding regen en winddicht te maken zit er aan de kant van de bus een stuk tentstof waar je een bijgeleverde stok in kunt schuiven. Deze kun je aan de bus verbinden. Bij ons kwam het erop neer dat ik aan de stok een paar tieraps had bevestigd die ik aan de bus haakte. Dan is de bovenkant dicht. De zijkanten van de tochtflap zijn elastisch en kun je simpel met een haring dichtbij de bus in de grond prikken. Zo krijg je een wind en waterdichte verbinding tussen tent en bus. Als je overdag weg wilt, dan haak je de stok los en je rukt 2 haringen uit de grond en klaar, de tent blijft zelfstandig staan.
Wij hebben een kleine en dan is zo'n tent fijn, met name als je een keer wat minder weer treft. Je moet hem wel kopen als je ergens langer blijft staan dan 2 dagen. Het opzetten is best een karweitje en dat wil je niet iedere dag doen. Bovendien is de tentstof er ook niet op gemaakt. Als je dagelijks verder wilt reizen met je bus (dat deden we meestal voordat de kleine geboren was), dan kun je beter uit de voeten met een luifeltje of zo.
Maar die tent is wel handig voor ventilatie (schuifdeur kan lekker open blijven) en om overdag niet al je troep mee te hoeven nemen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.