Vraag 1: Ik heb geen idee hoe lang de distributieketting al op de wagen zit. Kan iemand aangeven hoe ver (hoeveel mm of cm) je de ketting kan indrukken tot hij strak staat bij een (redelijk) nieuwe ketting en bij een oude ketting?

Vraag 2: Nr 21 op bovenstaande tekening, is dat een borgplaatje dat je om moet tikken? Het is bij mijn HY niet aanwezig. Gezien de brute hulpmiddelen die ik moest aanwenden om de poeliemoer los te krijgen, hadden ze hem met een luchtsleutel lekker goed vastgezet lijkt het.
Vraag 3: Nu ik dus met veel pijn en moeite die poeliemoer eraf heb, is het volgende probleem de ring nr. 17. Dit is de ring waaromheen de oliekeerring valt. Ik wil hier dus beslist geen tang op zetten want dan blijft het later lekken. Je kunt ook niet met een schroevendraaier achter plaatje nr. 20 komen zonder dat te verbuigen. Dat plaatje sluit de binnenkant van het distributiedeksel af, dus ook daar alle kans op extra lekkage. Heeft iemand een idee om die ring los te krijgen? Ze zullen hem toch niet met locktite hebben geplakt op de as?
Voor de goede orde, het eerste halve maantje is er uit, en het tweede dus vooralsnog onbereikbaar.
flyingHY